Huibregtsen Sociale Marketing

GEZONDER, VEILIGER, DUURZAMER, RESPECTVOLLER …
… hoe krijg je mensen zover dat ze hun gedrag veranderen? Hoe bereik je mensen?

 Sociale marketing helpt je om doelgroepen te bereiken én mensen ertoe te verleiden hun gedrag te veranderen met behulp van jouw product of dienst.

WAT IS SOCIALE MARKETING?

‘Sociale Marketing is de toepassing van marketingconcepten om positieve maatschappelijke of sociale veranderingen te bewerkstelligen voor grotere groepen’. Als professional zoek je altijd naar wegen om mensen beter te bereiken en meer effect bij hen te sorteren. Om mensen te bewegen om nu echt gezonder te leven, veiliger te werken, te recyclen, rookmelders op te hangen, medisch advies op te volgen…. Met Sociale Marketing leer je wat mensen in hun dagelijks werk en leven werkelijk drijft en motiveert. Sociale Marketing helpt je om mensen te verleiden tot ander gedrag met een voor hen aantrekkelijk aanbod. Zodat wat jij te bieden hebt bij je doelgroep prettig overkomt, voor hen bedoeld en daadwerkelijke tot actie aanzet. Zo bied je als professional een ‘customer-proof’ aanpak. Gericht, persoonlijk en behapbaar.

HOE WERKT SOCIALE MARKETING?

Sociale Marketing gaat over luisteren. Over je verplaatsen in je doelgroep en ontdekken wat hen gevoelig maakt voor jouw aanpak. Je gaat in gesprek met mensen, stelt andere vragen, observeert en laat je fascineren door hun drijfveren. Aan de hand van eenvoudige tools en de acht kenmerken van Sociale Marketing verzamel en structureer je je inzichten. Zo formuleer je gericht je doelstellingen en vorm je een aanbod dat je doelgroep aanspreekt. Zodat je doelgroep blij is met jouw plannen en daar ook actief mee aan de slag gaat!

DE TRAINER

Drs. Julie Huibregtsen richt zich sinds 2008 als een van de eersten in Nederland op het trainen en begeleiden van professionals in Sociale Marketing: het bereiken van doelgroepen en het behalen van gedragsverandering. Ze is internationaal geschoold op de Universiteit van Brighton en het National Social Marketing Centre (UK) en bestuurslid van de European Social Marketing association (ESMA), waarmee zij onlangs nog het derde Europese congres organiseerde, dit keer in Helsinki.